Zostań studentem WSB i pozwól nam zapłacić za Twoje wakacje!

Dr Andrzej ZDUNIAK

 Andrzej ZDUNIAK „| Kadra Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa”

REKTOR WYŻSZEJ SZKOŁY BEZPIECZEŃSTWA


e-mail:  [email protected]
tel: 61/ 85 10 518
Dyżur: poniedziałki: 13.00-15.00,  druga i piąta sobota miesiąca:  11.00-13.00

Doktor nauk humanistycznych w zakresie historii najnowszej, politolog i pedagog. Aktualny obszar zainteresowań naukowo-badawczych oraz dydaktycznych to problematyka edukacji w uczelniach wyższych wobec wyzwań transformacyjnego rynku pracy. Od paru lat specjalizuje się w problematyce społecznych i emocjonalnych aspektów zarządzania, przywództwa w kierowaniu i zarządzaniu oraz inteligencji emocjonalnej w relacjach społecznych środowiska pracy.

Jest autorem lub redaktorem naukowym wielu publikacji z tej dziedziny, a w szczególności:  Teoria wpływu społecznego a praktyka dowodzenia . Poznań 1999;  Emocje w wychowaniu wojskowym . Poznań 1999;  Kompetencje wychowawcze dowódcy . Poznań 2000;  Stres i frustracja a służba wojskowa . Poznań 2001;  Kompetencje wyróżniające dowódcy i nauczyciela . Poznań-Warszawa 2002;  Podmiotowość w dowodzeniu. Wyzwania społeczne w edukacji dowódców.  Warszawa-Poznań 2002;  Zagrożenia społeczne początku XXI wieku.  Wrocław 2003;  Kierownik w XXI wieku. Determinanty psychospołeczne sukcesu.  Warszawa-Poznań 2003;  Edukacyjne wyzwania i zagrożenia początku XXI wieku , tom 1-3. Warszawa-Poznań 2003;  Podstawy psychologii emocji w dowodzeniu i zarządzaniu.  Wrocław 2003;  Podmiotowość w edukacji ery globalnego społeczeństwa informacyjnego,  tom 1-4. Warszawa-Poznań 2004;  Edukacja dla bezpieczeństwa, w rodzinie, szkole i pracy.  Warszawa-Poznań 2004;  Edukacja dla Bezpieczeństwa. Wybrane perspektywy.  Lublin-Poznań 2004;  Polski system edukacji po reformie 1999 roku. Stan, perspektywy, zagrożenia.  Poznań-Warszawa 2005;  Kształcenie zawodowe w teorii i praktyce edukacyjnej.  Poznań 2006 oraz ponad 80 artykułów publikowanych w czasopismach naukowych i pracach zbiorowych, między innymi:  Integracja procesów poznawczych i emocjonalnych w kształtowaniu człowieka.  w: „Pedagogika Szkoły Wyższej” 2001, nr 17;  Emocje, emocjonalność, kompetencje emocjonalne – niektóre mity, półprawdy i całe nieprawdy.  w: A. Zduniak, Z. Dziemianko (red.): “Kompetencje wyróżniające dowódcy i nauczyciela”. Poznań-Warszawa 2002;  O potrzebie kształcenia kompetencji emocjonalnych dowódców i nauczycieli wojskowych.  w: R. Stępień (red.): “Edukacja w wyższych szkołach wojskowych, w jakim świecie? przeciw jakiemu światu? dla jakiego świata?” Warszawa 2002;  Problematyka empatii wyzwaniem wobec andragogiki początku XXI wieku . w: W. Horyń, J. Maciejewski (red.): “Nauczyciel andragog u progu XXI wieku.” Wrocław 2002;  Retro-innowacyjność w edukacji dla transformacyjnego rynku pracy.  w: „Pedagogika Szkoły Wyższej” 2003, nr 20;  Negocjacje w działalności lidera wojskowego. w : M. Kaliński (red.): “Lider wojskowy u progu XXI wieku.” Warszawa 2003;  Społeczeństwo informacyjne – zagrożenia i wyzwania pedagogiczne.  w: K. Wenta, E. Perzycka (red.): “Edukacja informacyjna.” Szczecin 2003;

Wiele lat pracował na różnych stanowiskach dowódczych, wychowawczych i dydaktycznych w strukturach organizacyjnych wojska – od dowódcy plutonu, do szefa Katedry Nauk Humanistycznych.

Kierował zespołem opracowującym wniosek oraz tworzącym Wyższą Szkołę Bezpieczeństwa w Poznaniu. Był kanclerzem tej uczelni od lutego 2005 do stycznia 2006 roku. Od 28 lutego 2006 roku kieruje Uczelnią jako jej rektor.

Prowadzi zajęcia dydaktyczne z przedmiotów:  Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy, Psychologia pracy i organizacji, Zarządzanie zasobami ludzkimi .

X
Mobilize your Website
View Site in Mobile | Classic
Share by: